sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Pitkästä aikaa hame


On kiva saada joskus ikuisuusprojektejakin valmiiksi.
Käsityöpäiväkirjani mukaan olen aloittanut hameen neulomisen helmikuussa 2013. Ei siis mennyt vuottakaan!
Langan olen löytänyt joskus kirpputorilta. Se oli isolla kartiolla ja edelleen on sitä valtavasti jäljellään. Luulen, että se on villaa, karheahkoa sellaista. Käytin sitä kaksinkertaisena ja lähikuvassa ehkä näkyy sen tweedmäinen pinta.



Malli on oma keksintö, idea syntyi muistaakseni Designer Knitting-lehteä selaillessa. Painoa tuli 233 gr.



Aion laittaa vielä vuorin ja itse asiassa olen lopputulokseen sen verran tyytyväinen, että ihmettelen, miksi olen neulonut hameita niin vähän. Muistaakseni minulla on ennestään vain kaksi omatekoista neulehametta. Toisesta on jopa kuvakin, löysin sen kesällä äidin ulkovarastosta, koiden herkuttelemana.


Se on 80-luvun loppupuolen tuotoksia. (Silloin oli pitempi malli muodissa, vaikka itse olin puolet nuorempi!)

Lopuksi vielä isänpäivän kunniaksi kuva meidän perheen "isänpäivänkakusta". Meidän perheen isällä kun on meneillään terveellisen ruuan kausi, tähän on nyt tyytyminen.
Nauttikaa te kermakakuista!


LÕPUKS KA ÜKS SEELIK
On alati hea meel, kui mõni pikaajaline projekt valmis saab. Minu käsitööpäevik ütleb, et olen alustanud seeliku kudumisega selle aasta veebruaris, nii et polegi päris aastat kulunud!
Lõnga olen leidnud kunagi second handist, see oli suure pooli peal ja endiselt on seda palju järel. Arvan, et on villane, vähemalt tundub villa kareduselt. Ühel fotol on ehk selle tweeditaoline pind näha.
Mudel on enda oma, idee tuli Designer Knitting-ajakirju lehitsedes.
Kavatsen lisada ka voodri ja tegelikult olen lõpptulemusega nii rahul, et imestan, miks ma olen nii vähe seelikuid kudunud. Kui õieti mäletan, olen teinud varem ainult kaks seelikut. Ühest on isegi pilt, leidsin selle suvel ema kõrvalhoonest, koid on selle kallal kahjuks maiustanud. See peaks olema 80-ndate aastate lõpupoolelt. (Siis olid ülepõlveseelikud moes.)

Lõpuks veel foto meie pere "isadepäevakoogist". Meie pere isal on nimelt tervisliku toitumise periood, leppigu nüüd sellega. Laske teie vahukooretordil hea maitsta!

10 kommenttia:

  1. Nätti hame. Voi kun minäkin osaisin pitää hametta, mutta ei, aina housut !

    VastaaPoista
  2. Kiva! Mä en ole tainnut neuloa hametta koskaan, johtuen varyaloni mallista. Ei näyttäisi hyvältä neulehame, ei nyt eikä silloin nuorenakaan. Aika tyhmää, neulehame olisi ihanan lämmin talvipakkasilla. Mut ehkä neulon mekon sitä varten :)

    VastaaPoista
  3. Kivan näköinen hame ja näyttää lämpimältä, varsinkin jos on kaksinkertaisella tehty :)

    VastaaPoista
  4. Ihana hame! Jotenkin niin maalais-englantilais-seiskytlukulais-ihana! :D Eikä "kakkukaan" näyttänyt hullummalta. ;)

    VastaaPoista
  5. Tuo on kyllä tosi kiva. Ja varmasti lämminkin.

    VastaaPoista
  6. Tosi kivan mallinen hame! Ikuisuusprojekti-nimike oli kyllä liiottelua kun tosiaan ehdit saada sen saman vuoden sisällä valmiiksi :-)

    VastaaPoista
  7. Kaunis hame! Minä olen yhden hameen neulonut neulekoneella paikallisessa käsityökeskuksessa hyvässä ohjauksessa varmaan 30v sitten. Se oli sellainen harmaa kellohelmainen, jonka pariksi neuloin liivinkin. Pidin niitä tosi paljon. Ovatkohan jossain vielä tallella... Minulle eivät enää mahtuisi, mutta jos vaikka tyttärelle...

    VastaaPoista